“Teoria astronauților antici oferă un răspuns la întrebări care nu au fost adresate. Nu există nimic de discutat, nici o cântărire a variantelor alternative. Nu există decât un singur adevăr: extratereștrii! Este versiunea seculară a religiei fundamentaliste.”

Jason Colavito (The Cult of Alien Gods)

Ideea că am fost vizitați de extratereștrii în antichitate sau că am fost creați și ”civilizați” de aceștia nu a început nici cu Carele Zeilor a lui Erich von Daniken și nici cu A 12-a Planetă a lui Zecharia Sitchin. Din studiile mele rezultă că există două surse importante ale acestei idei: Mormonismul și Teozofismul. Dintre acestea, ideologia care a influențat definitiv Religiile OZN și teoria astronauților antici a fost Teozofismul.

Iată-i în continuare și pe cei mai importanți ”ideologi” ai teoriei astronauților antici și contribuția lor la această teorie (nu mă refer aici și la autorii de literatură SF care au influențat această viziune):

Joseph Simith (1805-1844)
Joseph Smith a înființat Mormonismul. Învățăturile mormonilor – mai ales cele neoficiale – atribuie umanității o origine extraterestră (deși această doctrină este oarecum indirectă și deghizată prin restul învățăturilor). Pentru Smith, Dumnezeu a fost un om ca noi care locuia pe o planetă asemănătoare Pământului. Prin supunere față de tatăl său și izbăvire printr-un salvator al lumii în care trăia, acest om a primit dreptul de a fi el însuși Dumnezeu și de a-și începe propria creație.

Potrivit unor interpretări date doctrinei mormonilor (una dintre derivatele Bisericii Sfinților din Zilele de pe Urmă- mișcarea religioasă inițială a lui Joseph Smith), întreaga origine a vieții și a civilizațiilor terestre este atribuită extratereștrilor, iar scrierile și monumentele istorice- corect interpretate – ne indică prezența lor pe Pământ. De asemenea, în Cartea lui Avraam este descrisă planeta (sau steaua ?) Kolob, foarte apropiată de tronul lui Dumnezeu, planetă a cărei zi măsoară 1000 de ani pământești și ai cărei locuitori se pare că au vizitat frecvent Pământul.

Doctrina extraterestră a rămas în sânul cultului, neexistând indicii de propagare in exterior.

Helena Petrovna Blavatsky (1831-1891)
Blavatsky este, fără discuție, cea mai influentă personalitate în plan spiritual și ocult din secolele 19 și 20. Ea a căutat să sintetizeze diferitele curente filosofice oculte și tradiții spirituale. Mulți oameni au fost motivați de această viziune sintetică asupra spiritualitații pe care Blavatsky a avut-o – asta și pe fondul unei nevoi acute de spiritualitate pe care oamenii o aveau – inițiind la rândul lor numeroase secte și mișcări grupate în jurul ideilor lui Blavatsky.

Foarte multe dintre ideile spiritualist-ocultiste vehiculate de grupările ezoterice occidentale din secolul trecut și din cel actual își extrag ideile din cele ale lui Blavatsky. Pe lângă capacitatea ei uriașă de sinteză a ceea ce deja exista ca doctrine spirituale (care este cu totul extraordinară și nu poate fi negată!), Blavatsky a creat propriile sale mituri și a interpretat într-un mod cu totul propriu unele dintre aceste doctrine. Ideile și noile concepte – unele dintre ele aberante, în opinia mea – pe care Blavatsky le-a introdus în curentul pe care ea l-a inițiat, o fac principalul responsabil pentru alienarea New Age care se poate percepe chiar și astăzi.

Astfel, Blavatsky a avut câteva contribuții importante, dar de-a dreptul nefericite. Cartea sa Doctrina Secretă a fost cartea de căpătâi a lui Hitler. Fantasmele sale legate de superioritatea unor rase umane au stat la baza ideologiei naziștilor. Ideile sale utopice – chiar dacă nu toate originale – legate de Atlantis și Lemuria au alimentat tot felul de credințe la fel de utopice. Ideile sale legată de Noua Eră (suplimentate ulterior de contribuția adeptei sale Alice Bailey) au stat la baza întregului curent New Age.

Prin exemplul său personal a inițiat un curent de falsi spiritiști și ”contactați” care răspândesc idei cu totul și cu totul aberante. Nu în ultimul rând, ea a fost cea care a inspirat convingerile utopice legate de teoria creării oamenilor de către extratereștri, de Maeștrii Ascensionați Extratereștri etc – convingeri care animă astăzi diversele culte OZN.

Potrivit doctrinei lui Blavatsky, umanitatea a fost creată de așa-numiții ”Stăpâni Venusieni ai Flăcării”. Aceste ființe venusiene – considerate de Blavatsky entități cu corpuri mai mult spirituale decât biologice – ar fi vizitat apoi Pământul pentru a contribui la evoluția și civilizarea oamenilor, aceștia din urmă- în concepția teozofiștilor – fiind inițial formați și ei dintr-o ”materie” mai degrabă astrală decât fizică. Asta a fost o formă incipientă a Teoriei Astronauților Antici care a influențat apoi generații de adepți ai Teosofiei și a fost dezvoltată treptat până la ideile de astăzi.

În plus, viziune neclară a lui Blavatsky cu privire la natura corporală a venusienilor este unul dintre factorii care au condus la evidenta ambiguitate care s-a perpetuat de-a lungul timpului în mesajele răspândite de contactați (adică la distincția adesea neclară între ”extratereștrii cu corp fizic” și ”extratereștrii cu corp eteric” sau între ”extratereștri” și ”maeștri ascensionați”). Fără discuție, Blavatsky a inițiat – deși indirect – aproape toate Religiile OZN care există astăzi.

Charles W. Leadbeater (1854-1934) și Annie Besant (1847 – 1933).
Adepți ai Teozofismului lui Blavatsky și ai Co-Masoneriei, ei au dezvoltat speculațiile extraterestre ale acestora. Deși, inițial, mitologia teozofică s-a focalizat în jurul așa-numitor Maeștri Ascensionați, este ușor de observat faptul că, treptat, acest mit a ajuns să-i includă pe ”Frații Noștri Spațiali”.În cartea sa Masters and The Path, Leadbeater scria:

Vedem că nu există doar o frăție a umanității, sau viață doar în acest Lanț de lumi, ci că toate Lanțurile din Sistemul Solar interacționează mutual și se ajută unele pe altele. Nu am nici o dovadă directă că sistemele solare își acordă ajutor unele altora în acest fel, dar îmi imaginez asta prin analogie că este aproape sigur că așa fac. Cel puțin, am văzut chiar eu însumi vizitatori din alte sisteme.

În cartea lor Man-Whence, How and Wither Leadbeater și Besant afirmă, la unison cu Blavatsky, că ființe de pe Venus au aterizat cândva pe Pământ și au inițiat dezvoltarea raselor. Nu în ultimul rând, Charles W. Leadbeater l-a influențat puternic pe W. Scott Eliott care a scris compulsiv despre Atlantida, Lemuria și extratereștrii antici.

Charles Fort (1874-1932)
In 1919 in cartea sa The Book of the Damned, Fort, influențat de ideile teozofiste, afirmă că oamenii sunt proprietatea extratereștrilor și că aceștia vin acum din nou să-ți ceară drepturile asupra noastră.

În 1923 în cartea sa New Lands, Fort realizează cea mai explicită formulare a ideii sale că extratereștrii ne-au vizitat planeta în timpurile străvechi și că întreaga mitologie antică nu este altceva decât o consemnare a vizitării extraterestre a Pământului. Zeii și demonii miturilor antice sunt astfel identificați de Fort cu extratereștrii. El afirmă că, lipsiți de o cunoaștere clară a astronomiei, anticii au luat ființele extraterestre drept eroi și zei care au venit din cer în scopul de a civiliza umanitatea. Vom întâlni această idee la toți susținătorii acestei teorii (ex: Erich von Daniken sau Zecharia Sitchin)

Charles Fort a propus însă și ideea că OZN-urile ar putea fi ființe sau manifestări eterice.

Desmond Leslie (1921-2001)
A fost coautor, împreună cu ”contactatul” Adamski, al uneia dintre cele mai influente cărți aparținând Religiilor OZN și anume Flying Saucers Have Landed. Teozofistul Desmond Leslie combină ideile lui Blavatsky cu cele ale lui Fort și realizează cea mai coerentă prezentare inițială a conexiunii dintre misterul civilizațiilor antice și fenomenul OZN.

Comparând aparițiile OZN-urilor din vremea sa cu anumite mărturii din vechime, Leslie argumentează că este vorba de un fenomen care datează din cele mai vechi timpuri (ceea ce probabil este adevărat!). El argumentează că, de exemplu, vehicolele numite vimanas în texte sanskrite cum ar fi Samaranga Sutradhara nu ar fi altceva decât nave extraterestre adaptate zborului interstelar.

Prin intermediul acestor mașini, oamenii puteau să zboare prin aer și ființele celeste puteau coborî pe Pământ. Cu alte cuvinte, anticii erau obișnuiți să primească ființe de pe alte planete, chiar și în acele zile.

Leslie pune în discuție felul în care marile monumente antice s-ar fi putut construi și decide că acolo nu putea fi decât mâna extratereștrilor.

George Hunt Wiliamson (1926-1986)
În cartea sa Roads in The Sky, Williamson- unul dintre primii ”contactați” – a dezvoltat ideea că în antichitate am fost vizitați de extratereștri, că liniile Nazca – de exemplu, au fost piste de aterizare pentru navele extraterestre etc. El a vorbit și despre Planeta X din Centura de Asteroizi care ar fi fost distrusă în antichitate, idee dezvoltată apoi in extenso de Sitchin.

Erich von Daniken (n. 1935)
Este numărul 1 în promovarea ”doctrinelor” legate de astronauții antici. A atins un succes major cu cartea sa Carele Zeilor? (1968). Erich von Daniken a fost , în mod evident, influențat de Desmond Leslie și de Madame Blavatsky, a cărei carte – presupus antică dar, mai mult ca sigur, falsificată – Book of Dzian – von Daniken o citează adesea. Von Daniken combină o doză uriașă de Teozofism cu date care țin de fenomenul OZN contemporan și cu ideile proprii.

Metodologia lui von Daniken este extrem de infantilă! Pentru el, cea mai bună metodă de a înțelege și interpreta textele și monumentele antice este de a căuta similarități cu lucruri din lumea modernă. Astfel, liniile de la Nazca nu pot fi altceva decât piste de aterizare, focul din cer care a distrus Sodoma și Gomora nu putea fi altceva decât o bombă atomică, tronul lui Dumnezeu din viziunea lui Ezechiel nu putea fi decât o navă spațială, regele Pacal în mormântul său nu poate fi altceva decât un astronaut într-o rachetă etc etc. Iar apoi, dacă acceptăm că pistele de aterizare, bombele atomice sau navele spațiale și rachetele existau în antichitate, evident că trebuie să acceptăm și explicația că acestea- fiind în afara capacității anticilor de a le construi – nu puteau proveni decât de la extratereștri.

Pentru von Daniken, Satan și Dumnezeu sunt extratereștri care se ceartă cu privire la accesul oamenilor la Copacul Cunoașterii, iar potopul a sosit asupra omenirii pentru că Dumnezeu (cel extraterestru) s-ar fi supărat pentru că extratereștrii Nephilim s-au cuplat cu femele proto-umanoide, asemănătoare maimuțelor (ceea ce, pentru von Daniken a constituit “păcatul originar”)

În abordarea lui von Daniken- și a tuturor adepților acestei teorii – miturile umanității trebuie luate ad-literam, despuiate de propria lor încărcătură simbolică, iar apoi, dezgolite de orice altă semnificație în afară de cea literală, materială, trebuie transformate într-o nouă mitologie: mitologia extraterestră. În pofida caracterului evident diletantist și pseudo-științific al scrierilor sale, von Daniken reușește chiar și astăzi să convertească numeroși adepți la teoriile sale.

Ron Hubbard (1911 – 1986)
Influențat de ocultism și – foarte probabil- de teozofism, conducătorul influentei secte scientologice, dezvoltă și el începând cu 1967, învățături cu privire la astronauții antici (având la bază și o carieră anterioară ca autor de cărți SF). Aceste învățături le oglindesc îndeaproape pe cele ale Teosofismului, deși adaugă și o mitologie SF proprie. Învățăturile lui Hubbard legate de Xenu, Federația Galactică și extratereștrii antici sunt însă dezvăluite celor care plătesc sume mari de bani. Cu siguranță, Tom Cruise ne-ar putea spune mai multe!

Robert Temple (n. 1945)
În cartea sa The Sirius Mistery (1975), masonul Robert Temple caută să demonstreze că tribul african Dogon păstrează tradiția antică a unui contact cu ființele extraterestre din sistemul stelar Sirius. Teoria este deja dovedită falsă (vezi articolul Tribul Dogon și misterul (dezlegat) al lui Sirius).

Zecharia Sitchin (1920-2010)
El susținea- în cărți precum A 12-a planetă, Cartea pierdută a lui Enki etc că rasa umană a fost creată prin inginerie genetică de către o rasă de extratereștri (anunnaki) sosiți de pe o ipotetică planetă (din sistemul nostru solar) numită Nibiru (spre deosebire de von Daniken care teoretizează că extratereștrii au venit din alte galaxii), iar scopul ”facerii” omului a fost ca acesta să servească drept sclav în minele din care anunnaki scoteau aurul necesar vieții pe planeta lor. Sitchin își bazează teoria pe o interpretare aberantă a textelor antice sumeriene și ebraice. Este nr. 2 în influența sa asupra teoriei astronauților antici (sau poate numărul 1?). Foarte probabilă apartenență a lui Sitchin la ideologia teozofico-masonică.

Marshall Applewhite (1931-1997)
Liderul cultului OZN sinucigaș Heaven’s Gate, profund influențat de Teozofism, de profețiile biblice și de unii autori de literatură SF cum ar fi Arthur C. Clarke. A fost suspectat de schizofrenie. Propovăduia ideea că extratereștrii ar fi ”plantat semințele umanității” și că urmau să vină pentru ”a-i recolta pe oameni” sub forma unor persoane evoluate spiritual. Se considera a doua încarnare a lui Christos. În martie 1997, Applewhite și adepții săi s-au sinucis pentru a prinde ”cursa de întoarcere” a cometei Hale-Boop care, în concepția membrilor sectei, ar fi camuflat o navă extraterestră sosită pentru a le lua sufletele la bord, a le oferi noi corpuri, spirituale și a-i duce în ”Împărăția Tatălui”, adică într-o dimensiune superioară a existenței.

Claude Vorillhon (n.1946)
După o presupusă întâlnire cu un omuleț verde dintr-un OZN, Vorilhon primește un nou nume (Rael) și se simte chemat la o misiune importantă, și anume aceea de a arăta oamenilor că au fost creați , prin inginerie genetică, de ființe de pe o altă planetă ”după chipul și asemănarea lor”, iar aceste ființe sunt numite prin termenul biblic elohim termen care ar înseamna (la fel ca anunnaki lui Sitchin) ”cei care vin din Cer”. Nu doar atât, dar Rael afirmă că acești extratereștri au creat și toată flora și fauna de pe planeta noastră. Este ușor de văzut cât de mult sunt corelate ideile lui Vorilhon cu cele ale lui von Daniken și Sitchin.

După Vorilhon, perioada în care trăim acum este epoca Apocalipsei, ceea ce înseamnă că suntem în așteptarea reîntoarcerii Elohim-ilor, oamenii fiind acum suficient de pregătiți pentru a accepta adevărul despre originea și destinul lor stelar. Desigur, asta se va petrece doar atunci când mesajul de pace și iubire pe care Rael / Vorilhon îl aduce va fi acceptat de întreaga lume.

Pentru Rael, sufletele nu trăiesc dincolo de viata fizică, imortalitatea este pur materială: ea poate fi atinsă doar prin clonare! Încrederea lui Rael în binefacerile științei extraterestre este nelimitată: știința (revelată de extratereștri) este singura care ne poate salva!

O altă învățătură a lui Rael, derivată din ideea că am fost creați de extratereștri, este aceea că individul nu trebuie să se lase ghidat de ”înșelătoarele legi spirituale”, ci de o căutare utilitară și pragmatică a celei mai mari cantități de plăcere pentru cât mai mulți oameni (inclusiv prin comportamente sexuale total nerestricționate și dezinhibate). Rael a înființat ceea ce actualmente este cel mai mare și poate mai aberant cult OZN din lume (dintre cele rămase după sinuciderea în masă a membrilor Heaven’s Gate ).

Alți promotori contemporani influenți ai teoriei astronauților antici (TAA) – sau care au influențat puternic această teorie – sunt: John Anthony West, Graham Hancock, Richard Thompson, Alan Alford, Colin Wilson, Peter LeMeshrier, Adrian Bailey, Maurice Cottorell, Graham Philips, David Rohl, David Icke, David Childress, Giorgio A. Tzukalos, Burak Eldem, William J. Birnes, Ian Tattersall, Craig Stanford, Phillip Coppens, David Wilcock.

Problema majora cu teoreticienii TAA este ca ei s-au hotărât din start la ce concluzii vor conduce teoriile lor!!! Ei caută obsesiv orice indiciu (imagine, obiect, simbol, construcție etc) mai neobișnuit care le-ar putea confirma teoria, fără să dețină o atitudine obiectivă! Și atunci când cineva își setează mintea să vadă doar lucrurile pe care vrea să le vadă, este foarte probabil că va fi cu totul orb față de alte interpretari sau lucruri care infirmă ceea ce el crede! Întreaga abordare a acestei idei este influențată de ideile preconcepute ale fiecăruia și nu de rațiune sau dovezi.